Accountability Rating Hungary (ARH)

Az arhu.hu az Accountability Rating Hungary (ARH) kutatáshoz tartozott, mely a Figyelő Top 200 című kiadvány egyik fejezeteként jelent meg Magyarországon.

A kutatás azt mérte fel, hogy a legjelentősebb magyar vállalatok mennyire tartják fontosnak társadalmi, gazdasági és környezeti kihívásaik hatékony kezelését, hogyan építik be ezeket a szempontokat üzleti stratégiájukba és a vállalatirányításukba.

Emellett azt is felmérték, hogy a vállalatok milyen mértékben vonják be érintettjeiket (munkatársak, ügyfelek, tulajdonosok stb.) a döntési folyamatokba.

A felmérés a vállalatok érintettjei (munkatársak, ügyfelek, beszállítók stb.) számára nyilvánosan elérhető információk alapján készült.

Az ARH egy nemzetközi módszertan, az AccountAbility nevű non-profit szervezet és a világ egyik legjelentősebb CSR tanácsadó cége, a csrnetwork közös kezdeményezése volt. Alapvetően a világ legnagyobb vállalatainak (Fortune Top 50) társadalmi felelősségvállalását rangsorolta szigorú szempontok és globális licenszek szerint. A magyarországi felmérést a Braun&Partners készítette, a CEU Business School stratégiai támogatásával.

Az Accountability Rating elsődleges céljai, hogy a vállalatok megértsék a környezetükre kifejtett hatásaikat és a társadalom elvárásait, folytassanak párbeszédet külső és belső érintettjeikkel, valamint a párbeszédek eredményeit építsék be a stratégiájukba és mindennapi működésükbe, ezáltal lehetőséget kapjanak az egymástól való tanulásra, hogy javítsák elszámoltathatóságukat és teljesítményüket.

Az Accountability Rating a vállalatokat hat terület alapján értékelte: stratégia (20 százalék), vállalatirányítás (15 százalék), teljesítménymenedzsment (15 százalék), érintettek bevonása (20 százalék), nyilvános közzététel (15 százalék), tanúsítás/hitelesítés (15 százalék).

Az Accountability Rating Magyarországon (is) a társadalmi felelősségvállalás legátfogóbb értékelő rendszere volt a maga korában. Az értékelés meghatározó szempontjai – a stratégia, a menedzsment és vállalatirányítás, az érintettek bevonása – mellett idővel a nyilvánosan elérhető adatok, információk alapján a vállalat környezeti és társadalmi hatásait is mérték, azok időbeli változásával együtt.

A felmérésbe a Figyelő Top 200 listája alapján a 40 legnagyobb hazai vállalat, továbbá az olajipar, a pénzügyi szektor, a távközlési és elektronikai, az energetikai, valamint az autóipar további 20 legnagyobb vállalata került.

Az Accountability Rating Hungary felmérés 2006 és 2008 között készült, évente egy alkalommal.

ECO számla
  • Ingyenes bankkártya éves díj az első évben
  • Bárhonnan online, egy szelfi segítségével
  • Akár 0 Ft számlavezetési díj
Részletek
PROMÓCIÓ

Ezek is érdekelhetnek

  • Új funkció a Gránit Bank mobilappjában a kártyás vásárlásokról
    Bankszámla

    Új funkció a Gránit Bank mobilappjában a kártyás vásárlásokról

    Mostantól még több információval követhetők a bankkártyás vásárlások a Gránit Bank mobilalkalmazásában is, ahol a piacon másodikként a Mastercarddal közös szolgáltatás révén megjelenik az egyes költések pontos helye és a kereskedő logója is. Az új funkció segíti a költések beazonosítását és növeli a kártyahasználat biztonságát.

    frissítve: 2024. január 10.
  • Lány kávézik miután Xiaomi pay-el fizetett
    Bankszámla

    Így használd a Xiaomi Pay-t fizetésre

    Az okosórás fizetések egyik nagy korlátja, hogy a banknak külön nyújtania kell az okosóra operációs rendszerével történő együttműködést a bankkártya regisztrációja, azaz digitalizációja során, különben nem tudod használni azt fizetésre. Szerencsére idehaza egyre több bank támogatja a Xiaomi Pay használatát, így te is fizethetsz úgy, hogy mind a pénztárcádat, mind a mobiltelefonodat otthon hagyod. Ezt az útmutatót azért készítettük neked, hogy jobban megismerhesd a Xiaomi Pay használatát.

    frissítve: 2024. január 12.
  • Pénzforgalmi számát nyit egy vállalkozó tablet segítségével
    Bankszámla

    Milyen vállalkozóknak nem kötelező a pénzforgalmi bankszámla?

    Ha vállalkozást indítasz, természetes, hogy rövid idő alatt sok tennivaló nehezedik rád, és ugyanígy a kérdések száma is megsokasodik. Azonban miután látszólag kész vagy a céged megalapításával, akadnak még bőven tennivalók. Ide tartozhat a pénzügyi háttér biztosítása is. Mivel neked, mint magánszemélynek jó eséllyel már van számlád, célszerűnek tűnhet, hogy vállalkozásodnak is legyen egy. De feltétlenül így van ez, vagy vannak esetek, amikor nem szükséges? És ha mégis az, mi a teendő? Mit ne tegyél? Segítünk, hogy tisztán láss.

    frissítve: 2024. április 18.