Accountability Rating Hungary (ARH)

Az arhu.hu az Accountability Rating Hungary (ARH) kutatáshoz tartozott, mely a Figyelő Top 200 című kiadvány egyik fejezeteként jelent meg Magyarországon.

A kutatás azt mérte fel, hogy a legjelentősebb magyar vállalatok mennyire tartják fontosnak társadalmi, gazdasági és környezeti kihívásaik hatékony kezelését, hogyan építik be ezeket a szempontokat üzleti stratégiájukba és a vállalatirányításukba.

Emellett azt is felmérték, hogy a vállalatok milyen mértékben vonják be érintettjeiket (munkatársak, ügyfelek, tulajdonosok stb.) a döntési folyamatokba.

A felmérés a vállalatok érintettjei (munkatársak, ügyfelek, beszállítók stb.) számára nyilvánosan elérhető információk alapján készült.

Az ARH egy nemzetközi módszertan, az AccountAbility nevű non-profit szervezet és a világ egyik legjelentősebb CSR tanácsadó cége, a csrnetwork közös kezdeményezése volt. Alapvetően a világ legnagyobb vállalatainak (Fortune Top 50) társadalmi felelősségvállalását rangsorolta szigorú szempontok és globális licenszek szerint. A magyarországi felmérést a Braun&Partners készítette, a CEU Business School stratégiai támogatásával.

Az Accountability Rating elsődleges céljai, hogy a vállalatok megértsék a környezetükre kifejtett hatásaikat és a társadalom elvárásait, folytassanak párbeszédet külső és belső érintettjeikkel, valamint a párbeszédek eredményeit építsék be a stratégiájukba és mindennapi működésükbe, ezáltal lehetőséget kapjanak az egymástól való tanulásra, hogy javítsák elszámoltathatóságukat és teljesítményüket.

Az Accountability Rating a vállalatokat hat terület alapján értékelte: stratégia (20 százalék), vállalatirányítás (15 százalék), teljesítménymenedzsment (15 százalék), érintettek bevonása (20 százalék), nyilvános közzététel (15 százalék), tanúsítás/hitelesítés (15 százalék).

Az Accountability Rating Magyarországon (is) a társadalmi felelősségvállalás legátfogóbb értékelő rendszere volt a maga korában. Az értékelés meghatározó szempontjai – a stratégia, a menedzsment és vállalatirányítás, az érintettek bevonása – mellett idővel a nyilvánosan elérhető adatok, információk alapján a vállalat környezeti és társadalmi hatásait is mérték, azok időbeli változásával együtt.

A felmérésbe a Figyelő Top 200 listája alapján a 40 legnagyobb hazai vállalat, továbbá az olajipar, a pénzügyi szektor, a távközlési és elektronikai, az energetikai, valamint az autóipar további 20 legnagyobb vállalata került.

Az Accountability Rating Hungary felmérés 2006 és 2008 között készült, évente egy alkalommal.

ECO számla
  • Ingyenes bankkártya éves díj az első évben
  • Bárhonnan online, egy szelfi segítségével
  • Akár 0 Ft számlavezetési díj
Részletek
PROMÓCIÓ

Ezek is érdekelhetnek

  • Biztonságos virtuális bankkártya számítógép billentyűzetén
    Bankszámla

    Virtuális bankkártya: ezt használd, ha neten fizetsz

    Interneten virtuális bankkártyával picit kényelmetlenebb fizetni, mint a hagyományos, fizikai bankkártyával, ugyanis általában valamit tenni kell a használata előtt: vagy limitet emelni vagy pénzt átvezetni vagy virtuális kártya kibocsátást kérni. Megéri azonban a használata, mert a segítségével jóval nagyobb biztonságban van a pénzed a netes tranzakciók közepette is. Tarts velünk és ismerd meg, melyik banknál milyen virtuális bankkártyát igényelhetsz és azt hogyan használhatod.

    frissítve: 2023. augusztus 14.
  • OTP Szép kártya van a fiatalok kezében egy étteremben
    Bankszámla

    OTP SZÉP kártya: minden információ egy helyen róla 2024-ben

    Az OTP SZÉP kártyával igénybe veheted az egyedi adókedvezményeket, amennyiben a munkáltatód kínál ilyen lehetőséget az ún. cafeteria juttatások keretében. Ha van ilyen kártyád, a szabályok figyelembevételével a bankkártyához nagyon hasonlóan költhetsz vele olyan szolgáltatóhelyeken, ahol elfogadják azt. Ismerd meg a lehetőségeidet, hogy a lehető legjobban kihasználhasd az OTP SZÉP kártya előnyeit!

    frissítve: 2024. február 17.
  • QR kód lefényképezésével fizetés mobilról
    Bankszámla

    Így használd a mobilodat QR-kódos fizetésre

    A QR-kódos fizetés egy feltörekvőben lévő fizetési mód Magyarországon. Ez elsősorban abból következhet, hogy a Magyar Nemzeti Bank (MNB) egy fizetési szabványt épített rá, amit aztán az állam ingyenessé tett, hogy ezzel segítse az elterjedését a szintén ingyenes alternatíva, a bankkártyás fizetés mellett. Ebben az útmutatóban megismerkedhetsz a hazai azonnali fizetési rendszerre (AFR) épülő QR-kódos fizetéssel és bemutatjuk az alternatíváit is.

    frissítve: 2024. január 12.